- Akandere, N. (2003). Eğitici okul oyunları. Ankara: Nobel Yayıncılık. [Google Scholar]
- Akın, F. A., & Atıcı, B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. TurkishJournal of EducationalStudies, 2(2), 145-165. [Google Scholar]
- Alhassan, R. (2017). Exploringtherelationshipbetween Web 2.0 tools self-efficacyandteachers’ use of thesetools in theirteaching. Journal of Educationand Learning, 6(4), 1-12. https://doi.org/10.5539/jel.v6n4p1 [Google Scholar] [Crossref]
- Ashraf, H., Motlagh, F. G., &Salami, M. (2014). Theimpact of online games on learning English vocabularybyIranian (low-intermediate) EFL learners. Procedia, SocialandBehavioralSciences, 98, 286-291. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.425 [Google Scholar] [Crossref]
- Aslan, A. F., & Atıcı, B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. TurkishJournal of EducationalStudies, 2(2), 123-135. [Google Scholar]
- Aydın, T. (2014). Dil öğretimi ve oyun-çoklu zeka teorisi ışığında. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14(1), 71-83. [Google Scholar]
- Bakar, A., Tüzün, H., &Çağıltay, K. (2008). Öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin görüşleri: Sosyal bilgiler dersi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 27-37. [Google Scholar]
- Bayırtepe, E., & Tüzün, H. (2007). Oyun-tabanlı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgisayar dersindeki başarıları ve özyeterlik algıları üzerine etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 41-54. [Google Scholar]
- Bekdaş, M. (2017). Yabancı dil öğretiminde oyunların konuşma becerisine etkisi. TÜBAD, 2(1), 75-83. [Google Scholar]
- Bostan, S. B., & Turan, İ. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitsel oyunlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of SocialSciences, 7(4), 326-346. [Google Scholar]
- Cohen, J. (1988). Statistical poweranalysisforthebehavioralsciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence ErlbaumAssociates. [Google Scholar]
- Coleman, J. S. (1971). Learning throughgames. In E. M. Avedon& B. Sutton-Smith (Eds.), Thestudy of games (pp. 322-326). Canada: John Wiley&Sons. [Google Scholar]
- Demirel, Ö. (2004). Yabancı dil öğretimi (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. [Google Scholar]
- Faerch, C., Haastrup, K., &Phillipson, R. (1984). Learnerlanguageandlanguagelearning. Clevedon: MultilingualMatters. [Google Scholar]
- Garip, S. (2023). Sosyal bilimlerde nicel araştırma geleneği üzerine kuramsal bir inceleme. Uluslararası Sosyal Alan Araştırmaları Dergisi, 12(1), 1-19. e-ISSN: 2146-8257. [Google Scholar]
- Garris, R., Ahlers, R., &Driskell, J. G. (2002). Motivationandlearning: A researchandpractice model. Simulation& Gaming, 33(4), 441-467. https://doi.org/10.1177/1046878102334006 [Google Scholar] [Crossref]
- Gılıç, İ. I., &Yanpar Yelken, T. (2022). Developingspeakingandcreativewritingskillsthrough web 2.0 supported CLIL and web 2.0. International InnovativeEducationResearcher, 2(2), 241-275. [Google Scholar]
- Gülle, T., & Vatansever Bayraktar, H. (2023). Eğitimde akıl ve zekâ oyunları kullanımının faydaları. International AcademicSocialResourcesJournal, 8(48), 2582-2594. https://doi.org/10.29228/ASRJOURNAL.68927 [Google Scholar] [Crossref]
- Gürcan, A., Özhan, S., & Uslu, R. (2008). Dijital oyunlar ve çocuklar üzerindeki etkileri. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü, 1-50. Ankara. [Google Scholar]
- Gürsoy, A., & Arslan, M. (2011). Eğitsel oyunlar ve etkinliklerle yabancılara Türkçe öğretim yöntemi. In1st International Conference on Foreign Language TeachingandAppliedLinguistics (pp. 177-185). Sarajevo. [Google Scholar]
- Hagevik, S. (1999). Justlistening. Journal of EnvironmentalHealth, 62(1), 46-47. [Google Scholar]
- Hainey, T., &Connolly, T. Development andevaluation of a generic E-CLIL Web2.0 games engine. University of the West of Scotland, UK. [Google Scholar]
- Hung, C. M., Huang, I., &Hwang, G. J. (2014). Effects of digitalgame-basedlearning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, andachievements in learningmathematics. Journal of Computers in Education, 1(2–3), 151–166. https://doi.org/10.1007/s40692-014-0002-2 [Google Scholar] [Crossref]
- İzgören, K. K., & Çetinkaya, Z. (2008). ElementaryEducation Online, 7(1), 4-5. http://ilkogretim-online.org.tr [Google Scholar]
- Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil öğretiminde kullanımı. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. [Google Scholar]
- Kılıç, S. (2012). Örnekleme yöntemler. Journal of MoodDisorders, 3(1), 321-336. [Google Scholar]
- Kirriemuir, J., &McFarlane, A. (2004). Literaturereview in gamesandlearning. Futurelab Series. [Google Scholar]
- Liu, E. Z. F., & Chen, P. K. (2013). Theeffect of game-basedlearning on students’ learningperformance in sciencelearning – A case of “conveyancego”. Procedia -SocialandBehavioralSciences, 103, 1044-1051. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.513 [Google Scholar] [Crossref]
- Mahmoudi, H., Kousharaf, M., Saribagloo, J. A., &Pashavi, G. (2015). Theeffect of computergames on speed, attention, andconsistency of learningmathematicsamongstudents. Procedia, SocialandBehavioralSciences, 176, 419-424. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.488 [Google Scholar] [Crossref]
- Mete, G. (2021). BİLSEM Türkçe öğretmenlerinin oyun temelli öğretim yöntemine yönelik görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 106-130. https://doi.org/10.33437/ksusbd.885068 [Google Scholar] [Crossref]
- Orakcı, Ş. (2017). Öğrenen özerkliğine dayanan öğretim etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce başarılarına, tutumlarına, öğrenen özerkliklerine ve kalıcı öğrenmelerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. [Google Scholar]
- Prensky, M. (2001). Digitalgame-basedlearning. New York: McGraw-Hill. [Google Scholar]
- Romine, X. (2005). Using games in theclassroomtoenhancemotivation, participation, andretention: A pre-test and post-test evaluation. CulminatingExperience Action ResearchProjects, 5. [Google Scholar]
- Saygılı, P., & Ercan, Y. F. (2021). Okul öncesi dönemde oyun tabanlı öğrenme yönteminin bilimsel süreç becerisine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim, 50(231), 7-26. [Google Scholar]
- Shaffer, D. W., Halverson, R., Squire, K. R., &Gee, J. P. (2005). Video gamesandthefuture of learning. WCER WorkingPaper No. 2005-4. Wisconsin Center forEducationResearch. [Google Scholar]
- Sung, H. Y., &Hwang, G. J. (2012). A collaborativegame-basedlearningapproachtoimprovingstudents’ learningperformance in sciencecourses. Computers&Education, 63, 43-51. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.11.019 [Google Scholar] [Crossref]
- Uluğ, M. O. (1997). Niçin oyun? İstanbul: Göçebe Yayınları. [Google Scholar]
- Uzkan, S. B., & Bozkuş, T. (2019). Eğitimde oyunun yeri. International Journal of ContemporaryEducationalStudies, 5(2), 123-131. [Google Scholar]
- Ünal, O., & Demirkaya, H. (2019). A semi-experimentalstudy on theuse of educationalcomics in socialstudies. International Journal of GeographyandGeographyEducation, 40, 92-108. [Google Scholar]
- Vrettaro, J., &Argyri, K. (2008). Web2.0 tools in education. 12th WSEAS International Conference on Communications, Heraklion, Greece, July 23-25, 2008. [Google Scholar]
- Wang, Y. H. (2010). Using communicativelanguagegames in teachingandlearning English in Taiwaneseprimaryschools. Journal of EngineeringTechnologyandEducation, 7(1), 126-142. [Google Scholar]
- Yalçın, H. (2012). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2). [Google Scholar]
- Yang, C. Y. T., & Chang, C. H. (2013). Empoweringstudentsthroughdigitalgameauthorship: Enhancingconcentration, criticalthinking, andacademicachievement. Computers&Education, 68, 334-344. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.05.023 [Google Scholar] [Crossref]
- Yaşar, Sağlık, Z., & Yıldız, M. (2022). Eğitim ve toplum araştırmaları dergisi, 8(2), 418-442. e-ISSN: 2458-9624. https://doi.org/10.51725/etad.1011687 [Google Scholar] [Crossref]
- Yip, F., &Kwan, A. (2006). Online vocabularygames as a toolforteachingandlearning English vocabulary. Educational Media International, 43(3), 233-249. [Google Scholar]
|